life's Δεν υπάρχουν Σχόλια

Στο άμεσο μέλλον, οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης πρόκειται να “βγουν μπροστά” ως λύση για τη διάσωση του περιβάλλοντος, το κυκλοφοριακό χάος των μεγαλουπόλεων αλλά και το “ελαφρύ πορτοφόλι” των πολιτών.

Το 2021, οι ευρωπαίοι πολιτικοί ενέτειναν σημαντικά τις προσπάθειές τους να μειωθούν οι εκπομπές αερίων από τα μέσα μεταφοράς. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεσμεύτηκαν να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από τα επιβατικά αυτοκίνητα πάνω από το μισό μέχρι το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Πλέον, περισσότερες από 150 ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη εφαρμόσει τον περιορισμό της κυκλοφορίας ΙΧ σε συγκεκριμένες περιοχές του αστικού ιστού, ενώ η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να φτάσει σχεδόν το 50% παγκοσμίως την επόμενη δεκαετία.

Οι νέες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης τώρα, μπορούν να βοηθήσουν και στη βελτίωση του κυκλοφοριακού.

Η αυτόνομη οδήγηση χωρίζεται σε πέντε επίπεδα. Το πρώτο είναι το βασικό, με απλά συστήματα cruise control κ.λπ. ενώ το πέμπτο και ανώτερο εξασφαλίζει πλήρη αυτονομία, σε βαθμό που ακόμα και το τιμόνι καθίσταται περιττό. Αναφορικά με το Επίπεδο 3, επιτρέπει στον οδηγό να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι και τα μάτια του από το δρόμο σε συγκεκριμένες συνθήκες, όπως στην εθνική και σε μποτιλιαρίσματα. Εφόσον χρειαστεί, το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό να αναλάβει εκ νέου τον έλεγχο. Οι πρώτοι πιλότοι οδικής συμφόρησης επιπέδου 3, για παράδειγμα, μπορούν να παρακολουθούν την κυκλοφοριακή συμφόρηση και να αλλάζουν προσωρινά το όχημα στην αυτόνομη οδήγηση. Οι πιλότοι αυτοκινητόδρομου επιπέδου 4, που μπορούν να παρακολουθούν την κίνηση και να οδηγούν αυτόνομα σε υψηλότερες ταχύτητες, αναμένεται να εγκριθούν για τα ιδιωτικά οχήματα το αργότερο μέχρι το 2025.

Μέχρι το 2025 τότε, το 70% όλων των νέων οχημάτων αναμένεται να είναι συνδεδεμένα «έξυπνα» αυτοκίνητα. Αυτοκινούμενα ταξί βρίσκονται ήδη στους δρόμους πόλεων όπως το Φοίνιξ, το Σαν Φρανσίσκο και η Σεούλ. Στην Κίνα, προβλέπεται να αντιστοιχούν στα δύο τρίτα όλων των χιλιομέτρων που κάνουν οι επιβάτες μέχρι το 2040. Η Ευρώπη αναμένεται να εισάγει αυτούς τους τύπους οχημάτων στους δρόμους σε μερικά μόλις χρόνια.

Αλλαγές όμως προβλέπεται να γίνουν και στη χρήση των ΙΧ. Η ατομική ιδιοκτησία οχήματος θα πάψει να είναι η πρώτη επιλογή και οι καταναλωτές θα γίνον πιο ανοιχτοί σε λύσεις όπως μετακινήσεις με ηλεκτρονική κράτηση, το λεγόμενο e-hailing:

Πρόκειται για δυνατότητα μεταφοράς με μίσθωση οχήματος. Η εφαρμογή συνδέει το επιβατικό κοινό με ιδιώτες οδηγούς ιδιοκτήτες του οχήματος τους, αλλά και οδηγούς ταξί, που για αυτή με συγκεκριμένο ωράριο. Ο πολίτης που θέλει να μετακινηθεί στην ουσία νοικιάζει τον προσωπικό του οδηγό, τον οποίο μπορεί να επιλέξει ο ίδιος, μέσω του κινητού του, για να τον παραλάβει από ένα σημείο και να τον μεταφέρει στον προορισμό που έχει ζητήσει, με τη χρέωση να γίνεται βάσει των χιλιομέτρων της διαδρομής και το χρόνο. Η λεγόμενη “μικροκινητικότητα”, δηλαδή η κινητικότητα με μικρά ηλεκτρικά οχήματα, με δημόσια μέσα μεταφοράς και με διάφορες υπηρεσίες μίσθωσης ΙΧ τριπλασιάστηκαν μεταξύ 2016 και 2021 και κατά 60% μόνο το 2021. Προβλέπεται ότι με την πάροδο των ετών όλο και περισσότερος κόσμος θα απομακρύνεται από τη μέχρι τώρα αυτονόητη, χρήση ιδιόκτητου ΙΧ οχήματος για τις μετακινήσεις του, και θα στρέφεται σε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.

Πώς θα επηρεαστεί η ασφάλιση…

Καθώς οι μετακινήσεις εξελίσσονται, το ίδιο θα συμβεί και με την αγορά ασφάλισης αυτοκινήτου. Η συχνότητα των απαιτήσεων αποζημίωσης είναι πολύ πιθανό να μειωθεί δραστικά τα επόμενα χρόνια. Από την άλλη όταν συμβαίνουν ατυχήματα, οι αποζημιώσεις θα είναι πιο υψηλές, λόγω του υψηλού κόστους των ανταλλακτικών, όπως οι αισθητήρες στα σώματα των οχημάτων ή οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά οχήματα. Τα ιδιόκτητα οχήματα θα γίνουν λιγότερο δημοφιλή καθώς θα αναπτύσσονται επιχειρήσεις με στόλους αυτοκινήτων για ιδιωτικές μετακινήσεις ημέρας ή ωρών. Πρόκειται για μια τάση γνωστή ως “μικροκινητικότητα” ή, καλύτερα, “μικρομετακίνηση” πόθεν ενδέχεται μεταβάλει σημαντικά τον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτων.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να αναπτύξουν νέες προσεγγίσεις για να αντιμετωπίσουν επικείμενη μείωση ασφαλίστρων αυτοκινήτων και να αντισταθμίσουν αυτή την απώλεια με νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Οι ασφαλιστές αυτοκινήτων θα πρέπει επίσης να συνηθίσουν σε ένα διαφορετικό χαρτοφυλάκιο κινδύνου εάν η ευθύνη μεταβιβαστεί από τον οδηγό στον κατασκευαστή – μια προσέγγιση που ήδη συζητείται και μελετάται στα σοβαρά. Για να προσαρμοστούν, οι ασφαλιστές θα πρέπει να αναπτύξουν νέα προϊόντα και να προσαρμόσουν ανάλογα τα τμήματα πωλήσεων, εξυπηρέτησης και φυσικά εκτίμησης κινδύνου.

Σε γενικές γραμμές, ο ασφαλιστικός κλάδος πρέπει να προετοιμαστεί για σημαντικές αλλαγές στις επιχειρηματικές του προτεραιότητες – όσο πιο γρήγορα, τόσο το καλύτερο.

Από που να ξεκινήσουν

Ευτυχώς, μια τέτοια αλλαγή φέρνει ευκαιρίες που μπορούν να εκμεταλλευτούν οι ευέλικτοι πάροχοι. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών, μόνο η συνδεσιμότητα οχημάτων έχει τη δυνατότητα να παράγει 30 έως 50 δισεκατομμύρια δολάρια για τον παγκόσμιο κλάδο ασφάλισης οχημάτων και μεταφορών έως το 2030.

-Η τιμολόγηση με βάση την οδηγική συμπεριφορά ή τη συχνότητα χρήσης ήδη εξαπλώνεται ταχέως. Τα δεδομένα που θα χρησιμοποιούν οι ασφαλιστικές για να τιμολογήσουν τους πελάτες τους θα τους δίνουν και ευκαιρίες για επιπλέον προσφορές και εκπτώσεις.

-Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων από την άλλη εξελίσσονται είτε σε δυνητικοί συνεργάτες των ασφαλιστικών ή σε δυνητικοί ανταγωνιστές. Η ασφαλιστική αγορά θα πρέπει να μπορεί να ανταποκριθεί και στις δύο περιπτώσεις. Στο άμεσο μέλλον η ασφάλιση μπορεί να προσφέρεται ενσωματωμένη από τον κατασκευαστή του οχήματος. Οι ασφαλιστές θα πρέπει να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν συνεργασίες στο οικοσύστημά τους που να ωφελούν και τις δύο πλευρές. Για παράδειγμα, θα μπορούσαν να ενσωματώσουν μια απλοποιημένη προσφορά ασφάλισης στην αγορά οχήματος χρησιμοποιώντας μια απρόσκοπτη ψηφιακή διαδικασία.

-Ως προς τις αλλαγές στους τρόπους μετακίνησης, οι ασφαλιστικοί πάροχοι μπορούν να ανταποκριθούν προσφέροντας, για παράδειγμα, μία κατηγορία προϊόντων για τα πάντα, από ιδιωτικά αυτοκίνητα μέχρι δανεικά ηλεκτρονικά σκούτερ έως ενοικιάσεις αυτοκινήτων στις διακοπές. Αυτή η λύση παρέχει στις εταιρείες πρόσβαση σε νέες ομάδες πελατών και σε ασφαλιστικές προσφορές στις οποίες μπορεί να μην είχαν εκτεθεί στο παρελθόν.

-Μετά την αγορά ενός οχήματος, το 39% όλων των αγοραστών θέλει να ενεργοποιήσει πρόσθετες ψηφιακές υπηρεσίες. Για τους κατόχους οχημάτων premium επωνυμίας, το 50% επιλέγει αυτές τις πρόσθετες υπηρεσίες. Οι ασφαλιστές μπορούν να επωφεληθούν από αυτήν την άφθονη ζήτηση καθιστώντας διαθέσιμες εκτεταμένες υπηρεσίες —όπως διεθνής ασφάλιση, ασφάλιση επιβατών ή ενεργό καθοδήγηση οδηγού— με το πάτημα ενός κουμπιού.

-Μεσοπρόθεσμα, οι ασφαλιστές μπορούν να σχεδιάσουν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις και τα δεδομένα που έχουν συλλέξει από διάφορες νέες λύσεις ασφάλισης κινητικότητας για να αναπτυχθούν σε άλλους τομείς του οικοσυστήματος κινητικότητας. Η διαχείριση στόλου, η αγορά και η πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, η αγορά ηλεκτρικής φόρτισης και οι τομείς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων είναι μερικές μόνο από τις πολλές επιλογές. Η μεγαλύτερη ποικιλομορφία παρέχει επίσης πλεονεκτήματα σε σχέση με τους διανομείς, οι οποίοι τείνουν να επωφελούνται από την τυποποίηση.

Όπως συμβαίνει συχνά στις μεταβατικές περιόδους, οι ασφαλιστές αυτοκινήτων θα χρειαστούν θάρρος και δημιουργικότητα για να προχωρήσουν. Οι εταιρείες που αντιμετωπίζουν νωρίς τις προκλήσεις θα αναδειχθούν πιο δυνατές, ανταποκρινόμενες στον μετασχηματισμό των μεταφορών. Επιπλέον, θα διαδραματίσουν βασικό ρόλο στη διαμόρφωση της νέας εποχής της κινητικότητας.]

 

 

Πηγή: Underwriter, με την ευγενική χορηγία της Ευρωπαϊκής Πίστης.

 

Αφήστε μια απάντηση